Mijn blogs ontstaan altijd uit een spontaan moment waarin ik wat in mij opkomt uit een ervaring of een emotie die ik kwijt moet, graag wil delen met degene die het wil lezen. Het feit dat je een blog online zet geeft een gevoel alsof een heleboel mensen naar je luisteren. Ik probeer dan ook zo veel mogelijk niet bezig te houden met het aantal reacties, omdat je dan ziet dat niet de hele wereld het heeft gelezen maar slechts een handjevol mensen. Ook goed, want ik heb het tenminste van mij af kunnen schrijven. Ook zijn het vaak hersenspinsels van dingen die mij opeens kunnen bezig houden door een gebeurtenis of een ervaring of gewoon iets waar ik mee bezig ben.

Zo heb ik laatst een aantal dames ontmoet. De klik was echt fantastisch. De energie spatte uit het kantoor en zo enthousiast als we waren gingen we direct aan de slag met een aantal ideeën die in ons opkwamen. Samenwerken, krachten bundelen, informatie delen, dat waren de trefwoorden uit onze ontmoeting in het kantoor in Utrecht. En hieruit hebben we een hele leuke workshop in elkaar weten te zetten.

Ieder had zijn eigen expertise en was er heilig van overtuigd dat dit stukje ervaring noodzakelijk was om goed te kunnen ondernemen. Daarnaast was er wederzijds respect voor elkaars expertise. We luisterden aandacht naar elkaar en zagen in dat wij elkaar goed kunnen aanvullen. Want allereerst is het belangrijk om te weten hoe je de juiste combinatie vindt tussen jouw product of dienst en de markt waarin je het weg wilt zetten en via welke techniek je dit in gaat zetten. Hoe vind jij de optimale combinatie tussen deze drie elementen.

Uiteraard wil je ideale klanten aantrekken, want zonder klanten bestaat je bedrijf niet. Er zijn zoveel mogelijkheden waarop je dat kunt doen, maar het meeste van deze tijd is toch echt door het gebruik maken van videocontent. Alleen komt daar wat meer bij kijken dan je denkt op het moment dat je hieraan gaat beginnen. En als je die klanten eenmaal binnen hebt dan is het zaak om ervoor te zorgen dat je klanten blijven. Je geeft een goede service, maar de hedendaagse klant wilt meer waarde voor zijn geld. Hoe ga je hiermee om, geef je dat stukje meerwaarde en zorg je ervoor dat niet standaard termen als ‘flexibel’, ‘servicegericht’ en ‘ontzorgen’ de USP’s van jouw bedrijf zijn, maar juist de manier waarop jij met jouw klanten omgaat. Dat mensen geen klant zijn omdat je zo goedkoop bent, maar juist omdat jij jíj bent.

Als je die drie expertises nou eens samenbundelt, dan ben je al een heel eind op weg in je organisatie. Nou is dat natuurlijk niks nieuws, maar wel erg leuk om daar weer eens mee aan de slag te gaan, zeker als het je wordt uitgelegd door 4 super enthousiaste vrouwen die daar een eigen kijk op hebben. Nadat we met velen (uitzonderingen daargelaten) hebben kunnen ontspannen tijdens een welverdiende vakantie is het een heerlijke warme douche om je weer vol positieve energie te richten op je bedrijf en de graantjes mee te pikken van de groeiende economie.

Wij, Marline Steenmetz, Margreet Jacobs, Iris Barzilay en ik hebben het dan ook de Business Kick genoemd. Voor wie mijn eerder blogs gelezen heeft en de promo film heeft gezien weet dat dit helemaal bij mij past. Ik zou het in elk geval erg leuk vinden om jou die kick te geven en mijn nieuwe partners zeker ook. Ik word al helemaal enthousiast als ik erover schrijf. Natuurlijk heb ik onze eigen video toegevoegd, maar het maken ervan op zich was al een hele hilarische gebeurtenis. Op 7 september geven wij deze workshop in Utrecht en we hebben er enorm veel zin in. Ben je ook nieuwsgierig naar waar ik nog meer mee bezig ben, lees dan ook mijn andere blogs.

 

Grtzzz Irina

https://www.ticketkantoor.nl/shop/businesskick


1 reactie

Steven Ommen · augustus 24, 2017 op 8:15 am

Goeie informatie en heel mooi geschreven

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *